maanantai 26. huhtikuuta 2021

Olohuone 1

 




Päätin tänään että rupean päivittämään kerran viikossa tätä blogiani.

Saa nähdä miten käy, pysyykö lupaus.

Jos laittaisin joka viikko yhdestä huoneesta kuvia,

niin n. vuoden kuluttua olisin laittanut kuvat koko nukkekotikylästäni.



Aloitetaan kerrostalosta. Kerrostalossa on 5 kerrosta.
Jokaisessa asunnossa 4 huonetta.
Tämä ensimmäinen olohuone on aika valmis. 
Oikealta puolelta seinältä puuttuu 2 koristetta.
En saa niitä paikoilleen kun minulta on koukut loppuneet.
Sitten olen miettinyt, että pitäisikö tähän laittaa tumma lattia,
kun tämä on niin kovin vaalea huone. Mitä mieltä olette?



Olen aina ollut sitä mieltä, että kuvista huomaa helpommin virheet,
kuin pelkkää huonetta tuijottamalla. Nytkin huomasin että katonrajasta
puuttuu toisen ruuvin päältä suojus. Pitääpä sanoa että mies tuo sellaisen.
Tässä olohuoneessa, niin kuin koko nukkekotikylässä 
on suurin osa tavaroista hankittu facebookin nukkekotikirppiksiltä.
Jonkin verran on hankittu Etsyn kautta eri myyjiltä.
Nukkekoti messuilla en ole käynyt ikinä.
Minulla on toive että ensi syksynä pääsisin käymään Tampereen tallipihalla.
Meillä tulee kuitenkin kaksi ihanaa käyntiä, toinen Tampereelle
ja toinen Hämeenkyröön.




Tässä kerrostalossa ei ole sähkövaloja. Valaistus hoituu Led valoilla. 
Tähänkin huoneeseen piti laittaa seinälle 2 Led valoa. Laitoinkin ne valot, 
toinen on tuossa kellon vieressä seinällä. Vasta kun olin liimannut ne pikaliimalla seinälle,
huomasin, että nämähän on tavallisia lamppuja. Ainoa valo on tuossa vasemmalla 
olevan tason päällä oleva lamppu joka toimii. Mitenkäs tähän huoneeseen nyt saa valot?
Onko ideoita?


Tässä huoneen ainoa valo.





Tässä kerrostalossa on tosi korkeat huoneet. Olis varmasti voinut tehdä parven. 
Ei ole ennen tullut mieleen.
Minulla on joitakin tavaroita jotka ovat erittäin mieluisia. Tässä huoneessa 
se on tuo Etsyn kautta yhdeltä Venäläiseltä naiselta ostamani kynttiläkruunu.
Olen joskus kauan sitten nähnyt Pentikillä vähän vastaavanlaisen. Tämä on
yksi minun aarteistani. Myös tuo makramee on kiva.




Nuket, koirat ja kissat on minulle tärkeitä. Joka huoneessa on vähintään yksi nukke,
yleensä useampi. Nyt olen alkanut ostaa huovutettuja koiria ja kissoja. Jos lopulta joka
huoneessa olisi yksi koira tai kissa. Olen ostanut näitä Heidi Ott-nukkeja, caco-nukkeja,
sitten olen ostanut ainakin kolmelta eri Suomalaiselta tekijältä nukkeja.




Minulla meni omasta kamerasta tarkennus rikki. Vähän kolahti johonkin ja sillä selvä.
Olen nyt kuvannut miehen kameralla. Kyllä tälläkin ihan hyviä kuvia saa. Yksi vaihtoehto 
olis kuvata kännykällä, mutta kun en osaa sitten siirtää niitä koneelle. Ei tällä ihan tarkkoja kuvia saa.
Esim. tuossa pöydällä puulaatikossa, jossa lukee Pierres, siinä on kaksi lasia, 
joissa on vettä, sitruunan viipaleet ja pillit. Eikä niistä saa mitään selvää. Mutta näillä mennään.

Ensiviikolla sitten kuvia tämän asunnon keittiöstä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti